DIGITALNA TRANSFORMACIJA U FARMACEUTSKOJ INDUSTRIJI

D.O.O. „ICM“ Bijelјina, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

IV industrijska revolucija kojoj je društvo 21. vijeka izloženo utiče na sve sfere društvenog života, pa tako i na zdravstvenu i farmaceutsku industriju. Digitalna transformacija u farmaceutskoj industriji, kao jednoj od najrazvijenijih privrednih grana, predstavlјa kontinuiran proces unaprijeđenja poslovanja farmaceutskih kompanija uz korištenje svih raspoloživih alata i tehnologija. Fokus farmaceutske idnustrije je sa proizvoda prebačen na kupca i osnovni cilј jeste da se osluškuju potrebe tržišta i da se izvrše sva neophodna prilagođavanja potrebama kupca. Farmaceutske kompanije svakodnevno prate i analiziraju informacije koje prikuplјaju putem raznih aplikacija i moraju biti spremne da se prilagode i da u vrlo kratkom vremenu odgovore na zahtjeve pacijenata. Za nove farmaceutske kompanije koje pripadaju savremenom modelu farmaceutskog tršišta, razmjena informacija i način komunikacije sa pacijentima predstavlјa klјučnu važnost za ostvarivanje uspjeha, jer se na ovaj način vrši povezivanje sa pacijentima i omogućava im pružanje jedinstvene brige koja je prilagođena njihovim specifičnim potrebama. Ogroman izazov je pred farmaceutskim kompanijama da svoje poslovanje u industriji koja je zakonski usko regulisana prilagode novonastalim potrebama tržiša i da izvrše prilagođavanje i digitalnu transformaciju osnovnih poslovnih strategija.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Stankić R. (2018), Digitalizacija poslovanja u funkciji razvoja nacionalne ekonomije, Ekonomski fakultet, Univerzitet u Beogradu

A.T. Kearney (2015), Time for Pharma Dive into Digital, A.T. Kearney Korea LLC

Agentius (2018), Digitalna transformacija – prilika ili prijetnja, Agentius-Evidence based marketing

http://www.almbih.gov.ba/lijekovi

https://www.mckinsey.com/industries/pharmaceuticals-and-medical-products/our-insights/the-road-to-digital-success-in-pharma

https://etailcanada.wbresearch.com/amazon-pharmacy-industry-strategy-ty-u