UPRAVLJANJE PERFORMANSAMA SREDNJIH I VELIKIH PREDUZEĆA U PERIODU DIGITALNIH TRANSFORMACIJA

Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Fakultet poslovne ekonomije, Bijelјina, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

Upravlјanje performansama je jedan integrisan pristup koji obuhvata planiranje, usmeravanje, koordinisanje i kontrolisanje aktivnosti u organizaciji radi realizacije postavlјenih cilјeva. Ovaj rad prezentuje rezultate višestruke studije slučaja u oblasti upravlјanja performansama srednjih i velikih preduzeća. Sagledane su prakse upravlјanja performansama, podrška informacionih tehnologija i sistema, kao i najznačajnije organizacione barijere, koje se javlјaju u ovom procesu. Period digitalnih transformacija donosi izazove za menadžere, koji na efektivan i efikasan način moraju odgovoriti novonastaloj situaciji. Klјučni doprinos ovog rada je u sagledavanju osnovnih procesa i problema vezanih za upravlјanje performansama u dinamičnom okruženju.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Bititci, U.S., Carrie, A.S., McDevitt, L. (1997). Integrated performance measurement systems: a development guide. International Journal of Operations and Production Management, vol. 17, 522-534.

Bowen, G.A. (2009). Document Analysis as a Qualitative Research Method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27 – 40.

Creswell, J.W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall

Kovačević, B. (2018). Integrisani teorijski model upravlјanja performansama preduzeća. Anali ekonomskog fakulteta u Subotici, broj 40, 185 – 199.

Ristić, Ž. (2016). Objedinjavanje kvantitativnih i kvalitativnih istraživanja. Evropski centar za mir i razvoj (ECPD), Beograd

Striteska, M. (2012). Key Features of Strategic Performance Management Systems in Manufacturing Companies. 8th International Strategic Management Conference, Procedia - Social and Behavioral Sciences 58, 1103 – 1110.

Yin, R. K. (2009). Case Study Research: Design and Methods. SAGE Publications Inc.