IZAZOVI DIGITALNOG MARKETINGA U TURIZMU

Master studij, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Fakultet poslovne ekonomije Bijelјina, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina

AD „Komunalac“ Bijelјina, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina,
Bosna i Hercegovina

Master studij, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Fakultet poslovne ekonomije Bijelјina, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

U sektoru turizma, kao i mnogim drugim sektorima, vidlјive su promjene izazvane primjenom savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija i interneta. Primjena digitalnog marketinga nije vidlјiva isklјučivo po pitanju proizvoda, već i usluga, što se svakako odnosi i na usluge u turizmu. Marketinški budžet u turizmu je sve više usmjeren na Google i Facebook oglašavanje. Strategijom digitalnog marketinga se privlače kupci na način koji do sad nije bio uobičajen i koji se samim tim značajno razlikuje od tradicionalnih načina. Pored toga što ne iziskuje prevelike troškove oglašavanja i promocije, omogućen je globalni domet marketing kampanja, otvorena mogućnost praćenja rezultata marketinga u realnom vremenu, kao i lakšeg prilagođavanja kampanja u bilo kom momentu. Upotrebomnovih web tehnologija i komunikaciji putem društvenih mreža, doprinosi se u znatnoj mjeri popunjavanju smještajnih kapaciteta. Nakon prikazivanja konceptavezanog za digitalni marketing, u radu će biti riječ o obilјežjima turizma, kao i faktorima i trendovimausmjerenih ka turističkom tržištu.Ne umanjujući značajne prednosti digitalnog marketinga za područje turizma, ukazano je na klјučne izazove sa kojima se kreatori digitalnog marketinga u turizmu suočavaju, kao i pravce u kojima treba usmjeriti dalјa istraživanja.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Andrlić, B. (2007). Primjena e-marketinga u turizmu. Zagreb: Poslovna izvrsnost. Vol 1. Br. 2.

Virtuelna tvornica (2020). Internet marketing u turizmu. https://www.virtualna-tvornica.com/internet-marketing-u-turizmu/ 14.04.2020.

Kotler,Ph. (1988).Marketing management. Prentice-Hall.

Kotler, Ph. (2010).Marketing u ugostitelјstvu, hotelijerstvu i turizmu, Zagreb: Mate.

Krajnović, A., Gospić, P., Sikirić, D. (2017). Strateški uticaj alata digitalnog marketinga i CRM u turizmu. Zagreb: 2nd Croatian Direct Marketing Association Conference.

Kuhada(2020). „Šta je digitalni a šta internet marketing, te koja je razlika između inboundi outbound marketinga?“. https://kuhada.com/blog-novosti-i-najave/47-vijesti/359-sto-je-digitalni-internet-marketing-razlika-inbound-outbound-marketing.html, 10.04.2020.

Popesku, J. (2018). Marketing u turizmu i hotelijerstvu-četvrto izmijenjeno i dopunjeno izdanje. Beograd: Fakultet za tehnički i hotelijerski menadžment.

Hordov, M., Krajnović, A. (2019). Gamifikacija kao poslovni model u digitalnom marketingu i njegova primjena u turizmu. CroDiM: International Journal of Marketing Science, Vol. 2, br. 1.

World Tourism Organisation (2020).https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/wtobarometereng.2020.18.1.1.14.04.2020.