PREDUZETNIŠTVO U ERI DIGITALNOG MARKETINGA

JU Tehnička škola ,,Mihajlo Pupin" Bijelјina, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

Savremeni se čovjek suočava sa velikim problemima. Kriza je postala globalni fenomen, te svaki poslovni subjekat koristi različite načine kako bi se izborio za svoje parče tržišta. Preduzetnik novog doba je inovativan, preduzimlјiv, obrazovan i sposoban da koristi sve prednosti savremenih tehnologija - u prvom redu informacionih tehnologija. Društveni mediji mijenjaju način na koji preduzetnici komuniciraju sa svojim kupcima i pružaju svoje usluge. Koncept tradicionalnog marketinga uveliko je napušten pojavom Interneta jer je upravo Internet omogućio nastanak novog segmenta u marketingu – digitalnog marketinga. Digitalni marketing omogućava komunikaciju sa kupcima korištenjem elektronske pošte, digitalnih panela, društvenih mreža, mobilne tehnologije i tehnologija za pretraživanje. Dakle, stvara se mogućnost da preduzetnik sam procijeni koji kanal komunikacije je najadekvatniji za cilјani tržišni segment. Zahvalјujući digitalnom marketingu, savremeni preduzetnici su u mogućnosti da kontinuirano komuniciraju sa svojim kupcima, prate njihove potrebe i reakcije, te shodno tome kreiraju svoju ponudu na tržištu.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Алчаковић, Ђ., Ђорђевић, А., и Савановић, Н. (2021). Дигитални маркетинг. Београд: Универзитет Сингидунум.

Digital Global, (2018). :https://datareportal.com/reports/digital-2018-global-digital

Cоmission of the European Communities (2003). :https://ec.europa.eu/invest-in- research/pdf/download_en/entrepreneurship_europe.pdf

еМаrketar (2021). :https://www.emarketer.com/content/worldwide-digital-ad-spending-year-end-update

Mentorica.biz - портал за предузетнике, микро и мала предузећа (2022). :https://mentorica.biz/pitanja-i-odgovori/pr-i-marketing/treba-li-ulagati-marketing-25/

Пауновић, С. (2012). Предузетништво. Београд: Data Status

Петковић, С. (2021). Предузетништво и иновације у дигиталној ери: Бања Лука: Универзитет у Бањој Луци, Економски факултет.

Предузетнички портал Републике Српске, приступљено априла 2022. год. :https://www.preduzetnickiportalsrpske.net/o-portalu/

Студија о дигиталној трансформацији компанија у Босни и Херцеговини (2021). :https://b2bit.ba/objavljena-studija-o-digitalnoj-transformaciji-kompanija-u-bih/

Симовић, В., Илић, М. (2021). Дигитално предузетништво. Београд: Институт економских наука.