USPOSTAVLJANJE KULTURE KVALITETA U ORGANIZACIJI

Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Ekonomski fakultet Brčko, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina

Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Saobraćajni fakultet u Doboju, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

U nastojanju teoretičara i praktičara da otkriju i prouče ključne faktore uspjeha pojedinih kompanija utvrđeno je da je to novo shvatanje kvaliteta, i specifičan odnos menadžmenta i osoblja prema svom poslu i organizaciji, iz kojeg je proisticalo njihovo veliko zalaganje. Sa promjenama u okruženju kvalitet postaje ključna vrijednost uspješnog poslovanja, moćno sredstvo u osvajanju tržišnih pozicija i poboljšanju ekonomskih performansi. Sistem kvaliteta postaje savremeno inovativno sredstvo za obezbjeđenje kvaliteta i upravljanje kvalitetom, potreba i minimum koji svaka organizacija koja želi rast, razvoj i bolju budućnost mora da uspostavi i stalno poboljšava. Za uspostavljanje sistema kvaliteta neophodno je da kvalitet postane dominantna vrijednost u organizaciji a kultura kvaliteta da čini taj sistem prepoznatljivim. Potreban je karakterističan duh i vjerovanje njenih zaposlenih, a ogleda se u zajedničkim normama ponašanja i vrijednostima kvaliteta. Rad se bavi uspostavljanjem kulture kvaliteta u organizaciji.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Đivanović, A.N. (2004). Sistem kvaliteta. Niš: Ekonomski fakultet

Filipović, J., i Đurić, M. (2009). Osnove kvaliteta. Beograd: Fakultet organizacionih nauka.

Janićijević, N. (2013). Organizaciona kultura i menadžment. Beograd: Ekonomski fakultet.

Juran, Ј. М. (1993). Planitanje i analiza kvaliteta. Zagreb: MATE d.o.o.

Mitrović, Ž. (2004). Osnove integralnog upravljanja kvalitetom. Beograd: Institut za istraživanja u poljoprivredi.

Northouse, P. (2008). Liderstvo, teorija i praksa. Beograd: DATA STATUS

Poljić M. (2009). Menadžment ljudskih potencijala. Brčko: Ekonomski fakultet.

Raković, R. (2006). Kvalitetom ka poslovnoj izvrsnosti. Beograd: Energoprojekt InGraf.

SRPS ISO 9001:2015. (2015). Sistemi menadžmenta kvalitetom – Zahtevi. Beograd: Institut za standardizaciju Srbije.

Sengi, P. (2003). Peta disciplina (Umeće i praksa organizacije koja uči). Novi Sad: Adižes MC.

Stephen P. Robbins i Mary C. (2005). Menadžment. Beograd: Data Status.

Torrington, D., Hall, L. & Taylor, S. (2002). Menadžment ljudskih resursa. Beograd: Data Status.

Ubiparip, R. (2004). Organizacione pretpostavke sistema kvaliteta. Beograd: Čigoja štampa.

Ušćumlić, D., i Jekić, C. (2018). Menadžment kvalitetom. Brčko: Ekonomski fakultet Brčko.