SERQUAL MODEL U FUNKCIJI UNAPREDJENJA KVALITETA BANKARSKOG POSLOVANJA

Ekonomski fakultet Subotica, Novi Sad, Republika Srbija
Srbija

Ekonomski fakultet Subotica, Novi Sad, Republika Srbija
Srbija

Nova Banka AD, Banja Luka, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

Uvodjenje sistema kvaliteta u bankarsko poslovanje je jedan od preduslova daljeg razvoja i unapredjenja bankarskog poslovanja, posebno kada je reč o ekonomijama zemalja u tranziciji. Uspostavljanje efikasnog sistema kvalita je kontinuiran posao, što je i predmet istraživanja u ovom radu, koji banci treba da omogući da ostvari osnovne principe bankarskog poslovanja kao što su sigurnost, likvidnost i efikasnost u poslovanju, sa ciljem poboljšanja konkurentnosti, kako na domaćem, tako i na globalnom tržištu. Ako zahteve vezano za sistem kvaliteta posmatramo sa aspekta klijenata, tada ključnu ulogu igra SERQUAL model, koji precizno identifikuje determinante kvaliteta usluge, o čemu će više biti reči u drugom delu rada, prilikom prezentovanja dobijenih rezutata urađenog istraživanja. Cilj istraživanja je da se preko percepcije i očekivanja klijenata izmeri kvalitet pružene usluge. Slede zaključna razmatranja.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Arsovski, S., and Arsovski Z., (2010), “Quality and competitiveness”

Berry L. Leonard, David R. Bennett and Carter W. Brown, (1999), ˝Service Quality – AProfit Strategy for Financial Institutions˝. Illinois: Dow Jones-Irwin, Homewood

Caprezio, P., Morehouse, D., (1995), „Taking the Mystery Out of TQM“

Ennew, C. T, Waite N., (2007), ˝Financial services marketing: an international guide to principles and practice˝. Oxford: Butterworth-Heinemann Elsevier Ltd,

http://strikeachord.wordpress.com/2009/11/08/is-there-a-connection-between-nps-and-servqual/

Shahin A., Samea M., (2010) „Developing the Models of Service Quality Gaps: A Critical Discussion“. Macrothink Institute

Zelenović, V., (2015), “Marketing u bankarstvu“. Ekonomski fakultet Subotica