Apstrakt
U uslovima sve rastućih globalnih promena izazvanih digitalizacijom i pandemijom Kovid-19, preduzeća su pronašla način da postanu i ostanu relevantni tržišni akteri, putem digitalnog prisustva. Nјihovo uklјučenje u svet digitalne prodaje omogućava bržu i bolјu tržišnu penetraciju, sa velikim mogućnostima ne samo retencije postojećih potrošača, već i privlačenja velikog broja novih potrošača. Kako digitalna prodaja sve više uzima maha, ovaj rad predstavlјa istraživanje o iskustvu potrošača o digitalnoj prodaji u današnjem svetu. Istraživanje je vršeno na teritoriji Republike Srbije, putem anketnog upitnika. Upitnik je distribuiran putem linka, gde su pitanja bila sa ponuđenim odgovorima, a takođe i predstavlјena kroz Likertovu skalu, sa pet stepeni. Rezultati su potom razrađeni u programu SPSS. Istraživanje može poslužiti preduzećima kao okosnica za unapređenje poslovanja u digitalnom prostoru. U skladu sa dobijenim odgovorima, preduzeća će dobiti uvid u značaj digitalnog poslovanja, stepen prihvatanja od strane potrošača, i smernice za dalјi rast i razvoj.
Reference
Auton, F. (2000). Brands still stay center stage in the Dotcom era. Marketing, pp. 1-20.
Harvin, R. (2000). In Internet branding, the offline have it. Brandweek, vol. 41, no. 4, pp. 1-30.
Kau, A. K., Tang, Y. E., & Ghose, S. (2003). Typology of online consumers. Journal of Consumer Marketing, vol. 20, no. 2, pp. 139-156.
McWillian, G. (2000). Building stronger brand through online communities. Sloan Management Review, vol. 41, no. 3, pp. 15-23.
USAID. (2020). Jačanje elektronske trgovine u Republici Srbiji. Cardno emerging markets USA, ltd. https://saradnja.rs/wp-content/uploads/2019/10/Ecommerce-Study-Srbija.pdf