KORPORATIVNA DRUŠTVENA ODGOVORNOST U VREMENIMA KRIZA

Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Fakultet poslovne ekonomije Bijelјina, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

Korporativna društvena odgovornost je u savremenom poslovanju često korišćen koncept, ne samo da pruža sistem upravlјanja koji može da pobolјša ukupne performanse poslovanja, već ima i pozitivan učinak na društvo i životnu sredinu, te pomaže kompanijama da zaštite svoj poslovni imidž tokom krize. U zemlјama razvijene tržišne ekonomije, društvena odgovornost postaje veoma bitan faktor prilikom odlučivanja i opredjelјenja kupaca za određen proizvod, što doprinosi povećanju konkurentnosti društveno odgovornih preduzeća. Razvijenost koncepta društvene odgovornosti poslovanja na području Semberije i regije Birač nije na zavidnom nivou. Rezultati sprovedenog istraživanja pokazuju da je kolektivna svijest o društveno odgovornom poslovanju preduzeća nedovolјno razvijena. Ipak, može se nagovijestiti da se svijest preduzeća mijenja u pozitivnom smjeru iako je ova promjena suviše spora. Ovim istraživanjem pokušaće se utvrditi koliku ulogu ima društveno odgovorno poslovanje, odnosno jesu li i u kojoj mjeri preduzeća na pomenutim regijama prihvatila društveno odgovorno poslovanje kao standardni način poslovanja.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Ђурић Кузмановић, Т., и Вуковић, М. (2010). Друштвена одговорност компанија у Србији у условима светске кризе. Школа бизниса, број 3/2010. Висока пословна школа струковних студија, Нови Сад, стр. 35-37.

Ђурић Кузмановић, Т. (2008). Пословно окружење. Висока пословна школа струковних студија, Нови Сад, Алфа-Граф.

Gigauri, I. (2021). Corporate Social Responsibility and COVID-19 Pandemic Crisis: Evidence From Georgia. International Journal of Sustainable Entrepreneurship and Corporate Social Responsibility (IJSECSR). 30-47. 6(1), 18.

Институт за друштвено одговорно пословање, 2020. Преузето 25. маја 2021. године са веб сајта https://idop.hr/

Извјештај о Босни и Херцеговини за 2020. уз документ Саопштење Комисије Европском парламенту, Вијећу, Европском економском и социјалном одбору и Одбору регија.

Козомара, Ј. и Стојадиновић Јовановић, С. (2011). Међународно пословно финансирање. Економски факултет, Београд.

Летица, Б. (2010). Доба одговорности: корпорацијска друштвена одговорност у вријеме свјетске финанцијске кризе. Загреб: МАТЕ д.о.о

Thompson, A. B. (2018). Do good: Embracing brand citizenship to fuel both purpose and profit. American Management Association, str. 1264.

Званична веб презентација Digital Marketing Institute, посјећена 21. фебруара 2022. године https://digitalmarketinginstitute.com/