ANALIZA TRGOVINSKIH BRENDOVA KAO POKAZATELjA KOMPARATIVNE I KONKURENTSKE STRATEGIJE MARKETINGA PREDUZEĆA

Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Saobraćajni fakultet, Doboj, Republika Srpska, BiH
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

U savremenom poslovanju brendovi su kvalifikovani kao instrument i pokazatelј poslovanja preduzeća na tržištu. Trgovinski ili privatni brendovi su značajna kategorija kako na nivou mikroekonomije jer direktno prikazuju poslovni uspjeh preduzeća koje ih posjeduje, tako i mikroekonomije jer je poslovanje preduzeća povezano sa ostalim participatorima kao što su banke, kuppci, dobavlјači, marketing posrednici, investitori itd. Prisutni su na tržištu dugi niz godina. Cilј rada je spoznaja značaja marketing strategije trgovinskih brendova i njihovog doprinosa razvoju na nivou trgovinskih preduzeća. Predmet analize u radu obuhvatiće koncept i stanje trgovinskih brendova i njihovu primjenu u praksi. Rezultati empirijskog istraživanja biće prikazani komparativnom analizom poslovanja trgovinskih brendova na razvijenim i manje razvijenim tržištima, kao i analizu i komparaciju maloprodajnog sektora privrede.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Dimitrieska, S., Koneska, L., Kozareva, K. G., & Teofilovska, J. (2017.) The power of private brands. In CBU International Conference Proceedings (Vol. 5, pp. 114-119).

Ezrachi, A., & Ahuja, K. (2015). Private Labels, Brands and Competition Law Enforcement. Brands, Competition Law and IP.

Gielens et al. (2021). The Future of Private Labels Towards, Smart Private Label Strategy, Journal of Retailing, Vol. 97.

Gazquez-Abad., J.C. & Martinez-Lopez, F.J. (2015). The relationship between assortment size and category saes: a panel data analysis on national brand and private labels. In Advances in National Brand and Private Label Marketing: Second International Conference, Springer International Publishing, 71-88.

Global Retail Development Index (2019.). A mix of new consumers and old traditional, kearney.com/industry/consumers_retailI/global-retail_development_index/2019/pristupljeno 18.04.2023.

Cuneo, A. Lopez P. & Jesus Yaguee, P. (2012.) Measuring private labels brand eyuity: a consumer perspective. European Journal of Marketing, 46 (7/8), 952-964.

India Brand Equity Fondation, (2023), ibef.org/payes/pristupljeno 20.04.2023.

Morton S. F. & Zettelmeyer, F. (2004). The strategic positioning of store brands in retailer - manufacturer negotiation, Review of industrial organization, 24. 161-194.

Nordin, N. & S.N. (2021). Private label brand purchase intention: A Malaysian study, Norforah, Global Business and Management Research: An International Journal, 10 (1), 197-215.

Planet Retail, (2019). Euromonay, World Bank, United Nation

Private Label Manufactures Assocation (PLMA),(2019). 2019./plma.com/about/ (pristupljeno 22.04.2019.)

Private Label Manufactures Assocation (PLMA). (2023)./plma.com/about/ (pristupljeno 08.04.2023)

Wu, L., Yang,W., & W.J., (2021). Private Label management: A literature review. Journal of Business Research, 125. 368-384.

Terzić S., Vojinović D. (2023). Brend menadžment, Doboj:

Saobraćajni fakultet.

Yilmaz A., (2020). The role of private label brand eyperiance on retailer brand equity, /rescarchagate.net/publication/(pristupljeno 20.03.2023.)

INTERNET SAJTOVI

http: www. researchgate.net/publication/(pristupljeno 20.04.2023).

http: www.statista.com/private_label_market/(pristupljeno.14.02.2023).

http: www.plmainternational.com/industry/private_label_today (pristupljeno 04.04.2023.)

http: www.acta ba,poslovniportal/( pristupljeno/ 08.04.2023.)

http:www. retail_index.com/countries/topranking/europe.aspx/(pristupljeno 08.04.2023.)

http: www. Ibef.org/payes/ (pristupljeno 20.04.2023.)

http: www. bingo.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http: www.fis.com/ (pristupljeno 08.04.2023.)

http: konzum.com/ (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.tropik.com/ (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.robot.com/ ( pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.mercator.com (pristupljeno 08.04.202.3)

http:www. fructatrade.com/ (pristupljeno08.04.2023.)

http:www.utdbesttravnik.com/ (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.namexsirokibrijeg.com/ (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.schwarc.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.aldi.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.carrefour.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.tesko.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.rewe.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www. edaka.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www. auchan.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www. ikea.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.sainsbury.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.amazon (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www. walmart.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www. cvs.heath.com (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www, J. D..com. (pristupljeno 08.04.2023.)

http:www.daxueconsulting.com/private_labelsinchina/(pristupljeno, 29.04.2023.)

http:www. nestle.com (pristupljeno, 20.04.2023.)