ZNAČAJ ANALIZE MARKETING MIKSA JAVNOG SEKTORA SRBIJE

Student master studija na Fakultetu poslovne ekonomije Bijeljina, Republika Srpska, BiH
Bosna i Hercegovina

Sport Vision D.O.O., Bijeljina, Republika Srpska, BiH
Bosna i Hercegovina

Kula šped, Zvornik, Republika Srpska, BiH
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

Marketing miks je jedan od ključnih elemenata marketinške strategije, koji se koristi za postizanje ciljeva organizacije. U javnom sektoru, marketing miks može povećati efikasnost državnih institucija i doprineti nacionalnoj ekonomiji. Ovaj rad analizira značaj marketing miksa javnog sektora u Srbiji, s posebnim osvrtom na Vladu Republike Srbije. Marketing miks se sastoji od proizvoda/usluga, cene, distribucije i promocije. U slučaju Vlade Republike Srbije, proizvod/usluga se odnosi na usluge koje pruža država građanima, a cena na troškove koje građani plaćaju za ove usluge. Distribucija se odnosi na dostupnost usluga u celoj zemlji, a promocija na način na koji se Vlada predstavlja građanima. Rad istražuje ulogu marketinga u zadovoljavanju potreba građana i unapređenju rada javnih institucija. Javne institucije, poput vlada i neprofitnih organizacija, pružaju usluge građanima i zahtevaju sveobuhvatan pristup marketingu. Poverenje građana i zadovoljstvo korisnika su ključni faktori za uspeh javnog sektora. Rad analizira instrumente marketing miksa koji se koriste u Vladi Republike Srbije, uključujući usluge različitih ministarstava. Usluga je ključni instrument u javnom sektoru, a ministarstva pružaju usluge u oblastima kao što su obrazovanje, poljoprivreda, zdravstvo, itd. Rad ima za cilj pružiti uvid u stanje javnih institucija i predložiti akcije za unapređenje njihovog poslovanja u budućnosti.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Antić, N. (2012). Odnosi s javnošću - bitan deo političkog marketinga. National security and the future, 3(13), str. 78.

Dibb, S., Simkin, L., Pride, W. M., & Ferrell, O. C. (1995). Marketing. Zagreb: Mate d.o.o.

Jovanović, G. (2019). Uloga marketinga u stvaranju vrednosti za građane. Ekonomski signal, 14(1)(001-009), str. 6.

Kancir, R., i Đurica, M. (2014). Marketing uslužnih organizacija. Beograd: Beogradska poslovna škola, Visoka škola strukovnih studija.

Kotler, P., & Lee, N. (2007). Marketing in the Public Sector. A Roadmap for Improved Performance. New Jersey: Wharton School.

Kotler, P., & Lee, N. (2008). Marketing in the Public Sector. The way to better performance. New Jersey: Wharton School.

Meler, M. (2003). Neprofitni marketing. Osijek: Univerzitet Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku.

Milisavljević, M., Maričić, B., i Gligorijević, M. (2017). Osnovi marketinga - Šesto izdanje. Beograd: Univerzitet u Beogradu, Ekonomski fakultet.

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://mduls.gov.rs

Ministarstvo finansija. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.mfin.gov.rs

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.mgsi.gov.rs

Ministarstvo kulture i informisanja. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.kultura.gov.rs

Ministarstvo odbrane. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.mod.gov.rs

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: http://www.minpolj.gov.rs

Ministarstvo pravde. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.mpravde.gov.rs

Ministarstvo privrede. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://privreda.gov.rs

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://prosveta.gov.rs

Ministarstvo rudarstva i energetike. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.mre.gov.rs

Ministarstvo spoljnih poslova. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.mfa.gov.rs

Ministarstvo sporta. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.mos.gov.rs

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://mtt.gov.rs

Ministarstvo unutrašnjih poslova. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: http://www.mup.gov.rs

Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://minbpd.gov.rs

Ministarstvo za brigu o selu. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.mbs.gov.rs

Ministarstvo za evropske integracije. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.mei.gov.rs

Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.minljmpdd.gov.rs

Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.minrzs.gov.rs

Ministarstvo zaštite životne sredine. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.ekologija.gov.rs

Ministarstvo zdravlja. (2023). Nadležnost. Preuzeto april 23, 2023 sa sajta: https://www.zdravlje.gov.rs

Mirović, D. (2009). Poslovno pravo. Bijeljina-Brčko: Fakultet poslovne ekonomije Bijeljina; Ekonomski fakultet Brčko.

Republička izborna komisija. (2023). Službe Vlade, javne agencije i službe. Preuzeto april 22, 2023 sa sajta: https://www.rik.parlament.gov.rs

Statista (2023). Serbia: Unemployment rate from 2003 to 2022. Preuzeto maj, 24, 2023 sa sajta: https://www.statista.com

Vlada Republike Srbije. (2023). Sastav Vlade. Preuzeto april 22, 2023 sa sajta: www.srbija.gov.rs/

Vukosavljević, D., Kaputo, J., Tešić, A., i Vukosavljević, D. (2021). Makroekonomsko okruženje i javni sektor - mesto i uloga. ODITOR - Časopis menadžment, finansije, pravo, VII(03/2021), str. 40.