ELEMENTI MULTIKANALNE STRATEGIJE MALOPRODAJE I UTICAJ ELEKTRONSKOG POSLOVANJA

Beogradska akademija poslovnih i umetničkih strukovnih studija, Srbija 
Srbija

Beogradska akademija poslovnih i umetničkih strukovnih studija, Srbija
Srbija

Beogradska akademija poslovnih i umetničkih strukovnih studija, Srbija  
Srbija


Apstrakt

Ovaj rad predstavlјa kratku analizu uticaja socijalnih mreža na razvoj multikanalnog tržišta maloprodavaca. Internacionalizacija i globalizacija kreiraju visok stepen ekspanzije i koncentracije multikanalnih strategija maloprodaje. Web tehnologije utiču na sve veće komunikaciono dejstvo zahvalјujući interaktivnosti s kupcima. Globalno multikanalno tržište, uz nove generacije Internet aplikacija Web 3.0 i Web 4.0 radikalno menja ulogu i poziciju pojedinaca i predstavlјa budući izuzetno važan faktor razvoja globalnog multikanalnog tržišta maloprodavaca. Obzirom na jednostranostpokretanja takvih onlajn trgovina, mnogi se proizvođači odlučuju na kreiranje vlastitih. Ipak ovo je stoleće iznedrilo neke renomirane velike platforme poput Amazona, AliEkspresa a i mnogih drugih. Razvoj elektronskih i mobilnih tehnologija u kanalima marketinga omogućuje prodavcima razvijanje interaktivnih odnosa sa kupcima kako bi se, na najbolјi način, zadovolјile potrebe svakog pojedinca. Pogodnost upotrebe mobilnih telefona za plaćanje računa je vrlo privlačna, a American Express, Visa i Master Card su učinili korisnike mobilnih telefona dostupnim maloprodavcima.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Agatz, N. A. H., Fleischmann, M., i van Nunen, J. A. E. E. (2008). E-fulfillment and multi-channel distribution – A review. European Journal of Operational Research, 187(2), 342.

Ailawadi, K. L., i Farris, P. W. (2017). Managing Multi- and Omni-Channel Distribution: Metrics and Research Directions. Journal of Retailing, 93(1), 214.

Beldad, A., de Jong, M. iSteehouder, M. (2010), “How shall I trust the faceless and the intangible? A literature review on the antecedents of online trust”, Computers in Human Behavior, Vol. 26 No. 5, pp. 865.

Enright A. (2016), Amazon grows services around the world, Dostupnona: https://www.digitalcommerce360.com/2016/08/02/amazon-grows-services-aroundworld/#:~:text=Amazon%20operates%2013%20country%2Dspecific,membership%20grew%2051%25%20in%2020 15 [15. jun 2020]

Končar, J., (2021), Menadžmentmaloprodaje, Ekonomskifakultet, Subotica.

http://www.alexa.com/topsite 31.01.2021.

Lovreta, S., Končar, J., Petković, G., (2013), Kanali marketinga, Trgovina i ostali kanali, peto dopunjeno izdanje, Univerzitet u Beogradu, Ekonomski fakultet i Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet Subotica, str.549.

Schneider, G.P., (2017), Electronic Comerce, Twelft Edition, Cengage Learning, p.276.

Mahadevan, B. (2000), “Business models for internet-based e-ccommerce: an anatomy”, California Management Review, Vol. 42 No. 4, pp. 6.

Silva, S.C., Duarte, P. i Sundetova, A. (2020), "Multichannel versus omnichannel: a price-segmented comparison from the fashion industry", International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 48 No. 4, . 419.

Two-Step Verification, https://www.amazon.com/