ZNAČAJ DRUŠTVENIH MEDIJA ZA VISOKO OBRAZOVANJE U DOBA KOVIDA

Rektorat Univerziteta u Istočnom Sarajevu, Istočno Sarajevo, Republika Srpska, BiH
Bosna i Hercegovina

Rektorat Univerziteta u Istočnom Sarajevu, Istočno Sarajevo, Republika Srpska, BiH
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

Pandemija izazvana virusom Covid-19 uticala je na sve aspekte čovjekovog života. Negativan uticaj se odrazio na čitavo društvo, počev od privrednog sektora pa sve do obrazovanja. Visoko obrazovanje nije ostalo pošteđeno ovih uticaja. Onemogućavanje redovnog održavanja nastave, primjena epidemioloških mjera u cilјu sprečavanja zaraze među studentima i osoblјem univerziteta, primoralo je one koji upravlјaju ovim institucijama da pronađu nove načine učenja i nove načine međusobne komunikacije. Interakcija sa studentima dobila je drugačiji oblik. Univerziteti koji od ranije nisu imali e-učenje (E-learning), morali su ovaj model učenja implementirati u vrlo kratkom roku, dok je primjena društvenih medija za ove institucije dobila na značaju. Ovaj rad prikazuje upotrebu društvenih medija u visokom obrazovanju kao načina informisanja studenata u vrijeme pandemije izazvane virusom i kao podrške onlajn učenju na visokoškolskim institucijama. Takođe, dat je prikaz načina komuniciranja i upotrebe jezika na društvenim mrežama iz perspektive studenata. U tu svrhu obavlјeno je anketiranje i intervjuisanje studenata Univerziteta u Istočnom Sarajevu, kako bi se došlo do informacija o korisnosti ovih medija za vrijeme pandemije Covid-19.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Barman K. C. (2020). The role of social media on education and society: a brief analysis. Gorteria journal, Volume 33, issue 12.

Bashingwa M. (2020). Role of social media during the global pandemic: The case study of facebook and instagram in prevention of the COVID-19, The Journal of Academic Social Science Yıl:8, Sayı: 107, 409-422

Borovac N. (2014). Strategije očuvanja privatnosti u okviru modernih društvenih medija, https://core.ac.uk/download/pdf/197860707.pdf. Pristupljeno: 15. 3. 2021.

Brkanlić S., Vučurević T., Stojsavljević T., Mutibarić J. (2013). Uloga Interneta i društvenih mreža u promociji visokoškolskih ustanova u Srbiji. XIX skup trendovi razvoja: Univerzitet na tržištu, Novi Sad: Fakultet političkih nauka.

De Beaugrande R.A., Dressler W.U. (2010). Uvod u lingvistiku teksta. Zagreb: Disput, 336.

Filipić L. (2019). Objave na društvenim mrežama kao tekstna vrsta, Hrvatski jezik, br. 2, Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje: Zagreb, 1-9.

Golubić K. (2017). Uloga društvenih mreža u predstavljanju hrvatskih visokoškolskih ustanova, doktorska disertacija, https://repozitorij.srce.unizg.hr/islandora/object/srce:42. Приступљено 4. 2. 2021.

Grbavac J., Grbavac V. (2014). Pojava društvenih mreža kao globalnog komunikacijkog fenomena, Media, culture and public relations, 5, 206-219.

Kunczik M. (2006). Odnosi s javnošću: koncepti i teorije. Zagreb: Fakultet političkih znanosti.

Мatić B. (2016). Upravljanje zajednicom na društvenim mrežama na primjeru „Javne ustanove Kamenjak“, https://core.ac.uk/download/pdf/198077935.pdf. 15. 3. 2021.

Mijatović I. (2019). Upotreba Facebooka u akademskom okruženju. file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/zavrsni_rad_23.09.2019._finalna_verzija_1_1_1_6.pdf. Pristupljeno 1. 3. 2021.

Page R., Barton D., Unger J.W., Zappavigna M. (2014). Researching Language and Social Media: A Student Guide, New York, NY: Routledge

Palmer A., Koenig-Lewis N. (2009). An experiental, social network-based approach to direct marketing. Direct Marketing: An International Journal 3, 3.

Pavlović А., Ivanišević А., Radišić М., Lošonc А.(2021). Uticaj Утицај COVID-19 i on-line učenja na visoko obrazovanje u Srbiji, XXVII Skup Trendovi razvoja: “On-line nastava na univerzitetima, Novi Sad.

Ranđelović B. M., E. Karalić E., Đukić D. (2020). Digitalizacija obrazovnog procesa u Srbiji tokom Covid-19 krize. Naučni skup Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu, Pedagoški fakultet u Užicu, 203-216.

Sobaih A. E. E., Hasanein A. M., Elnasr A. E. A. (2020). Responses to COVID-19 in Higher Education: Social Media Usage for Sustaining Formal Academic Communication in Developing Countries, Sustainability.

Stanišić D., Puška A., Maksimović A. (2015). Analiza primjene promotivnih strategija na visokoškolskim ustanovama, u uslovima ekonomizacije visokog obrazovanja, u Bosni i Hercegovini, Tranzicija, 10, 37-56.

Šutalo V. (2017). Odnosi s javnošću, Zagreb: Visoka poslovna škola Zagreb, 70.

Tabs S. (2012). Komunikacija. Principi i kontekst, Beograd: Clio, 796. str. Ž

Teräs M., Suoranta J., Teräs H., Curcher M. (2020). Post-Covid-19 education and education technology 'solutionism': A seller's market, Postdigital Science and Education, volume 2, 863–878.

https://www.facebook.com/Univerzitet.u.Istocnom.Sarajevu

https://twitter.com/uis_is

https://www.linkedin.com/school/university-of-east-sarajevo-ues

https://www.youtube.com/channel/UCAdbBObVp3c-AMSqDLbyOMw

https://www.instagram.com/ues.rs.ba/?igshid=trsrj1vsmbyq