KVALITET U STRATEGIJI IZVOZA DOMAĆIH PREDUZEĆA

Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Saobraćajni fakultet u Doboju, Republika Srpska, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina

Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Ekonomski fakultet Brčko, Bosna i Hercegovina
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

Živimo u vremenu kada su globalizacija i integracija postale neizostavne u poslovnom svijetu. Internacionalizacija poslovanja se javlja kao neminovnost, internacionalno okruženje nudi brojne mogućnosti ali takođe nosi i brojne rizike. Adekvatno uklapanje u međunarodnu sredinu predstavlja osnovnu društvenu ulogu, misiju i zadatak koji se postavlja pred menadžment preduzeća. Izvoz kao jedan od najbržih, najjednostavnijih i najjeftinijih načina za ulazak na strano tržište predstavlja široko područje u međunarodnom poslovanju, koji nudi veliki broj alternativnih načina za realizaciju sopstvenih proizvoda i usluga u inostranstvu. Orijentacija domaćih preduzeća na izvozno poslovanje zapravo je cilj strategijskog karaktera, a u takvoj orijentaciji ključno pitanje da li su preduzeća u stanju da sa svojom ponudom konkurišu na inostranim tržištima, stvore vrijednost za inostrane korisnike, prevaziđu eventualne trgovinske barijere i odbrane se od konkurencije na tom tržištu.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Büter, C., (2010). International Unternehmenüsfhrung. München: Oldenburg Verlag Entscheidungsorientierte Einführung,

Rakita B., (2009), Međunarodni marketing. Beograd: Ekonomski fakultet.

Kotler, P. i Keller, K. L. (2005). Marketing Management, 12th Edition, New York: Pearson Education,

Poljić M., (2015). Međunarodni marketing. Brčko: Ekonomski fakultet.

Rahimić Z., Podrug N., (2013), Međunarodni menadžment. Sarajevo: Ekonomski fakultet

Thompson A. Arthur, Strickland III, A.J., Gamble E. John, (2005), Strateški menadžment, Zagreb: Mate d.o.o.

Ušćumlić, D., i Jekić, C. (2018). Menadžment kvalitetom. Brčko: Ekonomski fakultet Brčko.