UTICAJ GLOBALNOG OKRUŽENJA NA SRPSKA TURISTIČKA PREDUZEĆA

Profesor Beogradska poslovna škola – visoka škola strukovnih studija, Beograd, Srbija
Srbija

Asistent Beogradska poslovna škola – visoka škola strukovnih studija, Beograd Srbija
Srbija

Profesor Beogradska poslovna škola-visoka škola strukovnih studija, Beograd, Srbija
Srbija


Apstrakt

Tranzicija kao fenomen koji radikalno ali postepeno menja sve do sada postignuto, predstavlja proces prelaska iz postojećeg u željeno, odnosno realno moguće stanje privrede i društva. Ekonomsku sadržinu tog procesa čini prelaz iz netržišne, centralnoplanske, administrativne u tržišnu privredu, a podrazumeva odgovarajuće promene, pre svega demokratizaciju u privrednom, društvenom i političkom smislu. Ulaskom Republike Srbije u proces tanzicije, njena turistička preduzeća suočila su se sa velikim problemima globalne prirode. Predmet ovog rada je poslovanje srpskih turističkih preduzeća sa ciljem da se ukaže na glavne determinante njihovog poslovanja i efikasnu implementaciju u globalno okruženje. Dakle, smisao i složenost globalnog okruženja i tranzicionih procesa, upravo se ogleda u mogućnostima, teškoćama i rizicima uspostavljanja efikasne tržišne privrede i turističkog tržišta.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Čomić Đ., Turizam u procesu globalizacije, Turizam br. 4, Univerzitet u N. Sadu - Prirodno-matematički fakultet - Institut za turizam, N. Sad, 2000.

Gregory G.D., Lumpkin G.T., Eisner A. B., Strategijski menadžment - teorija i slučajevi, Data Status, Beograd, 2007.

Koвалев, A. M., Человеческое общество, URSS, Moskva, 2008.

Lutovac, D. M., M. Lutovac, „Regionalna turistička saradnja zemalja Zapadnog Balkana i globalna ekonomska kriza“, Škola biznisa 4/2009., VPŠ, Novi Sad.

Marić R., Menadžment turizma i ugostiteljstva, Beogradska poslovna škola, Beograd, 2013.

Marković, Ž. D., Globalistika i kriza globalne ekonomije, Beograd, 2010.

Popesku J., Marketing u turizmu i hotelijerstvu, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2013.

Poon A., Tourism, Technology and Competitive Strategies, CAB International, Wallingford, 1993.

Republički zavod za statistiku, Statistički godišnjak, Beograd, RZS, 2012.

Spasić V., Rabotić B., Poslovanje turističkih agencija i organizatora putovanja, Visoka turistička škola strukovnih studija, Beograd, 2013.

Unković M., Međunarodna ekonomija, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2010.

UNWTO, World Tourism Barometer, Madrid, 2014.

Waters, W., Globalization, Routledge, London, 1996.