NUŽNOST INOVACIJA U INOVATIVNOJ ORGANIZACIJI

Student master studija
Bosna i Hercegovina

Student master studija
Bosna i Hercegovina


Apstrakt

Svedoci smo dinamičnog poslovnog okruženja u celom svetu i neprekidne borbe za opstanak na tržištu. Promene su neminovne u poslovnom svetu. Organizacijama je nametnuto da ukoliko žele biti konkurentne moraju uvoditi inovacije, koje predstavljaju neizostavan činilac svakog poslovanja. Snaga svake organizacije se ogleda u spremnosti njenog menadžmenta da uvodi inovacije u svoje poslovanje. Danas je sposobnost inoviranja najznačajnjiji faktor stvaranja konkurentske prednosti i uspeha preduzeća. Sticanje konkurentske prednosti u savremenom poslovanju podrazumeva postojanje novih ideja koje su inspirisane pažljivim posmatranjem aktuelnih trendova na tržištu. Cilj rada je da ukaže na značaj inovacija u poslovanju savremenih organizacija. Inovacije su važan činilac preduzetničkog procesa i njihovo uvođenje u poslovanje jeste glavni zadatak menadžmenta. U poslovnom smislu, inovacija može predstavljati novi proizvod, uslugu ili nov način isporuke postojećeg proizvoda. Važnost inovacija dolazi do izraženija zahvaljujući savremenim procesima poslovanja, poput povećanja konkurentnosti, skraćenja životnog ciklusa proizvoda i slično. Ključni aspekt svake efektivne i efikasne organizacije jeste aktivno učestvovanje svakog organizacionog dela u procesu inovacija. Inovacije nisu samo odgovornost istrazivanja i razvoja, marketinga ili proizvodnje. One podrazumevaju simultano zalaganje svih funkcionalnih oblasti između kojih su najvažnije: istraživanje u razvoj, marketing, proizvodnja, finansije i računovodstvo, menadžment ljudskih resursa, te resursi izvan preduzeća.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Draker P., “Inovacije i preduzetništvo”, PS Grmeč-Privredni pregled, Beograd, 1996

Davila, Tony, Marc J. Epstein and Robert Shelton. Making Innovation Work - How to Manage It, Measure It, and Profit from It. Wharton School Publishing, 2006

Goffin K. And Mitchell R. “Inovation management: Stratefy and Implemention Using Pentathlon”, Palgrave, Macmillian, New York, 2002

Levi – Jakšić M., “Menadžment tehnologije i razvoja”, Čigoja, Beograd, 2008. god

OECD, Eurostat. Oslo Manual - Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 3rd Edition. OECD Publishing, 2005

Ožanić M., “Inovativno stvaralaštvo”, Poslovna politika, Beograd, 1989. god.

Schumpeter, Joseph A. Business Cycles. New York, McGraw Hill, 1939

Stošić, Biljana. Menadžment inovacija - ekspertni sistemi, modeli i metodi. Beograd, FON, 2007.

Vukmirović N., Lalić N., „Lideri u preduzetništvu“, Banja Luka, Bijeljina, 2016.god