UTICAJ MENADŽERKOG MORALA NA MOTIVACIJU ZAPOSLENIH ZA EFIKASNIJE POSLOVANJE PREDUZEĆA


Bosna i Hercegovina


Apstrakt

Sve poslovne organizacije u 21. vijeku susreću se sa pitanjem kako pomoću raznih modela i strategija poslovanja pronaći rješenje za pojedine svoje probleme i pobolјšati svoje poslovanje. Da bi se postigla efikasnost preduzeća neophodno je motivisati zaposlene, a tu veliki uticaj, čak i presudan može da ima menadžerski moral. U ovom radu se upravo govori o uticaju menadžerskog morala na motivaciju zaposlenih. Naravno da je neophodno dati modele koji će pomoći kako menadžerima tako i zaposlenima u preduzeću da ostvare veću efikasnost u preduzeću. Menadžerski moral utiče na motivaciju zaposlenih, a od motivacije zaposlenih zavisi efikasno poslovanje preduzeća. Na tržištu radne snage se traže budući radnici koji imaju samosvijest, samopouzdanje, samokontrolu, da su predani i pošteni, ali ipak i najprije da imaju volјu da budu dio preduzeća i pomognu preduzeću da posluje efikasno. Motivacija zaposlenih se nemože održati bez menadžerskog morala (ali i međusobnog morala zaposlenih) koji je ipak temelј ne samo efikasnog poslovanja preduzeća, nego i sveukupnog razvoja i opstanka preduzeća.

Ključne reči



Cijeli članak:


Reference


Arthur A. Thompson, Jr., A. J. Strickland III, John E. Gamble, Strategijski menadžment, Mate Zagreb, 2008. g.

Lončarević, R., Mašić B. i Đorđević-Bolјanović, J., Menadžment: principi, koncepti i procesi, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2007. g.

Mašić Branislav, Erić Dejan, Uvod u menadžment, Akademska knjiga, Beograd, 2015. g

Williams, Ch., Principles of management, South-Western Cengage Learning, US, 2010.